lördag 23 juli 2011

Ridning!

Igår och idag fick jag sällskap ut i skogen av Daniel. Det verkar som att han tycker att det är roligt att rida. När jag köpte Ovaentur så sa han att vi kunde börja rida tillsammans. Men då fick jag förklara att det kommer dröja ett par år innan vi kan rida på Ovaentur, hihi.

Här i Hindås lånade han mammas häst Idja (Ovaenturs mamma) och red på. Det blev en del galopp både igår och idag....det är ju när det går fort som det är roligast...enligt Daniel.

Idag var Idja inte riktigt på humör så Daniel fick kämpa sig igenom turen på sina ställen. Det svåra för Idja var att gå rakt fram..hmmm....jaja så kan det vara ibland. Men efter lite galopp så gick det faktiskt bättre..då blev hon pigg och glad och skulle gå först. Daniel stannade till ibland och vände sig om och frågade om vi kom eller inte, haha. Det gick ju inte lika fort för mig och Dagur som det gick för dem.

Idag hann vi nästan komma hem innan ösregnet började..usch och fy!!

Imorgon bär det av tillbaka till stockholm, semestern är slut och allvaret börjar igen!! Det ska bli mysigt att träffa lille Ovaentur igen. Mona har varit lektant så jag har känt mig väldigt lugn måste jag säga. Tack Mona, du är en ängel!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar