tisdag 26 juli 2011

Äntligen!

Igår träffade jag äntligen min lille Ovaentur som hade vuxit jättemycket på både bredden och höjden hihi. Han är ju en stor kille nu. Tänk vad som kan hända på 3 veckor.

Jag tror att han blev glad att se mig, det kändes så i allfall. Först blev det lite mys i hagen och sen blev det en rejäl borstning på det. Jag har ett mission nu och det är att fokusera mycket på fötterna. Han har en tendens att rycka mycket när jag ska kratsa eller verka hovarna vilket är lite jobbigt. Så nu är det hårdträning på att lyfta fötterna. Jag började med det igår och efter ett tag så blev det bättre men det är bara att fortsätta.

Han har ju lärt sig att gå upp på saker och är väldans förtjust i att göra det. Jag tro att det kan vara en del av orsaken till att han håller på att vifta mycket med frambenen så det gäller att passa sig lite så att man inte får en härlig smäll på smalbenen. Men men "övning ger färdighet" haha.

Det märktes att jag inte hade hållt på med honom på ett tag för han velade runt väldigt mycket och var inte speciellt fokuserad på mig. Så det blev lite uppfostring också. Jag gjorde en del övningar som ledde till att han skulle slappna av lite och sänka huvudet. Jag vill ju att han ska kunna såt vid mig och vara lugn och inte behöva gå runt och tugga på saker eller bli kliad eller liknande.

I eftermiddag åker jag ut igen. Ska försöka ta lite foton på honom så ni får se hur söt han är ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar