måndag 18 juli 2011

Kurs!

Nu har 2 dagar av Parellikursen varit. Det går fort när man har roligt.

Första dagen (lördag) var alla hästarana med samtidigt (8 stycken var vi). På förmiddagen visade vi David Lichman (instruktören) vad vi kunde och vilken nivå vi låg på så att han kunden dela upp oss i 2 grupper. Vi arbetade med hästarna både från marken och från ryggen.

Många ville jobba med liberty vilket gjorde att vi fokuserade på att försöka få hästen att titta på oss mycket när vi jobbade med dem från marken. Vi strävade efter att hästen skulle ha 1 eller 2 ögon på oss.

Det gick jättebra med Dagur. Han var väldigt glad och busig. När jag red gick det dock väldigt fort. Benen gick som trummpinnar, hihi. Det kändes som att han var väldigt glad och pigg vilket var kul.

Igår (söndag) så var den gruppen som jag var med i på förmiddagen. Vi arbetade först med liberty och sen red vi. Ridningen gick jättebra och jag hoppas att jag kommer tycka att det är roligare att rida nu. Jag red utan någon ting mer än sadel. Det känns underbart! Dagur var harmonisk och lugn vilket kändes skönt.

Idag ska jag har en privatlektion. Jag återkommer efter den.
Kursen är fantastisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar