måndag 9 maj 2011

Handhäst!

Idag var det dags för en lite tur på Dagur med Ovaentur som handhäst. Det är inte lätt när den ena hästen vill åt ena hållet och äta gräs och den andra åt andra hållet. Speciellt inte när man sitter på den ena. Men efter ett litet tag så var vi på rätt väg allihopa. Pust! Vi tog en lite skrittur efter vägen, och mötte kanske 8 bilar. Det brukar inte komma många bilar där men just idag så skulle det göra det. Det var perfekt! Jag älskar utmaningar! Om man inte utmanar sig själv och hästarna så kommer man ju ingenvart, så jag är väldigt tacksam till alla som körde där idag.

På vägen hem så tog vi en liten trav, vilket gick bra tills Ovaentur plötsligt beslöt sig för att stanna. Jag höll på att flyga ur sadel och stackars Dagur blev alldeles förvirrad. Men jag höll mig kvar i sadeln och tappade inte Ovaentur...puh....tur att det inte var galopp, hahahaha.

Ovaentur är inte riktigt säker ännu känner jag. Som sagt så kan han plötsligt stanna vilket kan bli lite jobbigt. Men nu vet jag vad jag behöver jobba på helt enkelt. Tur att Dagur är så lugn och stabil som han är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar