torsdag 12 maj 2011

Eksem!

Nu börjas det igen! Stackars hästar måste jag säga. Min lille Dagur har eksem och har haft det nästan hela tiden som han bott i Sverige. Han fick det andra sommaren i Sverige vilket tydligen är ganska vanligt. Så nu är det på med eksemtäcken och insektsspray.

Igår blev det pyssel för fulla muggar. Täcket lyckades han ha på sig i 2 dagar sen var det trasigt. haha. Denna årstiden blir jag väldigt bra på att sy. Jag tror nog att jag syr lite varje gång jag är i stallet. Så om det är någon som behöver hjälp med att sy så fråga mig =)

Det känns lite hemskt att dra på Dagur eksemtäcke när han har lite vinterpäls kvar men det är verkligen ett måste. Det är knottigt på kvällarna och då är det skönt för honom att ha täcke.

Ovaentur har inte haft eksem hittills men han är ju svenskfödd så jag hoppas att han aldrig kommer att få det. Hans mamma har det inte så det är bara att hålla tummarna.

Det är skönt med vår och sommar men om man skulle fråga Dagur så skulle han säga att det är bäst när det är -20 grader och snö....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar