onsdag 1 september 2010

Lite Liberty & spansk skritt med Dagur

Idag lekte jag lite med Dagur i paddocken. Jag har ju gjort övningar tidigare där jag vill att han ska fokuserad på mig och följa mig. Idag testade jag att få honom att springa med mig i trav och galopp i en liten cirkel. (Jag gjorde det för några dagar sedan men hade inte med mig kameran, men idag följde den med.) Det gick jättebra! Det känns så himla kul att han stannar hos mig och inte bara springer iväg, det är en underbar känsla.

När man tittar på filmen som finns här nedanför ser man att Dagur går runt mig och tittar på mig hela tiden. För tillfället så struntar jag i att han går "sideways" runt mig, det viktiga är att han fokuserar på mig. När jag gör denna övningen så är det jätteviktigt att jag får bort bakdelen så fort jag märker att han är påväg bort från mig. Om jag får bort bakdelen så kommer framdelen (ansiktet) automatiskt emot mig. Det gäller att reagera snabbt. När jag märker att han kan springa runt mig utan att sväva bort från mig kommer jag inte kräva att han ska titta på mig på samma sätt som jag gör idag. Det är bara att fortsätta träna!!!!

Efter det försökte jag mig på spansk skritt igen. Jag har inte övat på det på väldigt länge faktiskt. Men jag kände att det gick bättre denna gången än vad det gjort innan. Men jag behöver träna mer, hihi.


1 kommentar:

  1. Hej!
    Ser jättefint ut. Ni gör stora framsteg du och Dagur.Mom

    SvaraRadera