onsdag 22 juni 2011

Härlig kväll!

Idag blev det först lite ridning på Dagur i solen och sen lite lek med Ovaentur.

Det var en underbar kväll idag. Dagur var jättefin att rida, han gick jättefint. Det var lite jobbigt i slutet för då kom det massa insekter, stackarn. Men det gick bra ändå.

Ovaentur är en liten dominant herre. Så nu är det lite hårdträning innan sommarlov på 2 veckor. Jag måste verkligen säga till å skarpen ibland för att går över mig lite. Men när han förstått att jag menar allvar så skärper han till sig direkt. Idag var första gången som han stod vid mig med helt sänkt huvud och avslappnad. Han är ju som en yr höna för det mesta. Han får syn på nåt och då glömmer han bort att han sitter fast i mig och börjar driva iväg bara, hihi. Så är det när man är ung och yr!!

Kvällen var helt underbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar